Iskolával kapcsolatos ügyeid intézésében fordulj bizalommal segítőkész képzési munkatársainkhoz!

+36 1 883-3655
info@szamalk-szalezi.hu

Kövess bennünket

Keress bennünket a közösségi médiában is!

1119 Budapest, Mérnök u. 39.
+36 1 883-3655
info@szamalk-szalezi.hu




Szoftverfejlesztőink szakdolgozataiból

FőoldalSzakokSzoftverfejlesztőesti SzoftverfejelsztőSzoftverfejlesztőink szakdolgozataiból

Szoftverfejlesztőink szakdolgozataiból

A kétéves képzés kimeneti feltétele egy program elkészítése. A 2019. évi két osztályunk munkáiból láthatunk most egy válogatást.

Mészáros Dezső : CATH ME | BUDAPEST

A Police07 nevű magyar táblás társasjáték mintájára készült online stratégiai társasjáték. https://catchmebp-e8b99.firebaseapp.com/
A játékosok egy város tömegközlekedési hálózatán keresztül próbálják elkapni a szökésben lévő személyt, azonban pontos helyzetét csak időközönként tudják bemérni, alapvetően csak a járművet ismerik, amit a szökéshez használt (busz, villamos, trolibusz, metró, hajó, hév).

Mind a detektívek, mind a szökevény is külön felhasználó, külön készülékről. A játék kezdetén a játékosok véletlenszerűen kapnak kezdőpozíciót a térképen; ekkor még mindenki látja a másik tartózkodási helyét. Az első körben a szökevény lép, ilyenkor ő eltűnik a rendőrök térképéről, és csak minden 5. körben jelenik meg. Ez idő alatt a rendőrök csak a tömegközlekedési eszközt ismerik, amit a meneküléshez használt. Itt jön be a játék stratégiai része: a rendőröknek meg kell fejteni a térkép és a használt járművek alapján, vajon hol lehet a szökevény. A játék során mindig először a bűnöző lép, utána a rendőrök (akár valamilyen taktikát követve, közös megbeszéléssel a játékban lévő chat felületet használva, akár önállóan), és ez így megy a játék elején beállított (minimum 10, maximum 25) körszám eléréséig (illetve, amíg valakinek sikerül elkapnia a szökevényt).

A játéknak két végkimenetele lehet: a rendőrök sikeresen letartóztatják a bűnözőt, vagy az elmenekül.

A játék online játszható, akár PC-n, akár mobiltelefonon, akár tableten megjeleníthető, csak egy böngészőre van hozzá szükség.

Kulman Dorotya: Költségvetés Program

Tartsuk számon kiadásainkat!
Minden ember életének része a pénz, és bármennyire is jól vagy rosszul bánunk vele, mindig jól jön egy kis technikai segítség. Dorottya által írt applikáció ebben nyújt támaszt a felhasználónak. Az app segítségével eltárolhatjuk a jövedelmünket, valamint kiadásainkat, amelyekből az app kimutatásokat készít (hétre, hónapra, évre lebontva). Lehetőségünk van egy bizonyos összeget spórolni, az alkalmazás megbecsüli mikorra sikerül ezt az összeget a teljes jövedelmünkből félretenni.

Deák Bálint: Sudoku

Bálintot már gyermekkora óta foglalkoztatják a fejtörők és a matematika. Szakdolgozata témájául olyan sudoku megoldó és -generáló algoritmus elkészítését tűzte ki célul, amely ember által felismerhető mintákkal dolgozik.

Herpácsi Dániel: Bomberdan

A Bomberdan egy akció-árkád játék melyet Herpácsi Dániel tervezett és fejlesztett 2019-ben. A játékot az 1997-ben megjelent Atomic Bomberman inspirálta. Célja a könnyed, vicces szórakoztatás nyújtása egy közös gépen a barátokkal. A játékban különböző karaktereket irányítunk egy felülnézetes útvesztőben. A karakterünk tud bombát rakni. Egy idő után miután leraktuk, a négy égtáj minden irányába sugár formájában robban fel, mellyel a körülöttünk lévő kirobbantható kockákat tudjuk felrobbantani. Ezekből az elemekből eshetnek különböző minket segítő, hátráltató vagy esetleg vicces extrák. Növelheti a bombánk tűzerőjét, vagy több bombát tudunk lerakni egyszerre, vagy csak egyszerűen nem tudunk rakni bombát egy ideig.
Mint ahogy mi is, úgy mások is egy-egy karaktert irányítanak egyszerre egy időben velünk. Ők is ki tudnak robbantani falakat és fel tudnak venni extrákat. Ha egy játékos az irányított karakterével belesétál (vagy rohan, vagy teleportál) a bomba robbanásába akkor a karaktere meghal és kiesett a körből. A játék célja, hogy mindenki meghaljon és csak egy maradjon talpon.

Kókai Márton : Break In Day (3D-s játékprogram)

A főhősünk megbízást kapott egy titkos szervezettől, hogy szerezzen meg egy különleges energiaforrást biztosító CORE-t (magot). Főhősünknek semmilyen egyéb információt nem adnak, csak egy címet, hogy honnan is kell azt megszerezni. Egy belső ember segítségével kiderítik, hogy mikor is alkalmas az akciót megejteni, majd hogyan is tudnák ezt kivitelezni. Ettől a ponttól kezdődik a játék.
A játék során kamerákat kell kikerülnünk, hogy azok ne lássanak minket.
A játékos egy zseblámával mozog, amit tetszés szerint ki/be kapcsolhat. Különböző kulcsokat kell megtalálnia és felvennie ahhoz, hogy a játékos a játékkal haladni tudjon. Az iratok/papírok különböző helyeken találhatóak, melyek fontos információkat tartalmaznak.

Bódi Szabolcs – Selejtező szoftver

A program fő feladata egy irat selejtező osztály munkájának segítése. A program ismeri a selejtezésre váró küldeményeket, azok kötegszámát, iktatószámát. Bevitel alapján a megadott értéket megkeresi az adatbázisban ha megtalálja rögzíti, hogy adott küldemény selejtezve, ellentétben közli,hogy adott küldemény nem selejtezhető. A program képes felismerni, ha olyan kötegben keresünk amibe nincs selejtezhető küldemény, ebben az esetben külön figyelmeztet. A figyelmeztetéseket szöveg és hang formájában közli a felhasználóval. A programnak tudnia kell a leselejtezett küldeményekről jelentést készíteni.