Iskolával kapcsolatos ügyeid intézésében fordulj bizalommal segítőkész képzési munkatársainkhoz!

+36 1 883-3655
info@szamalk-szalezi.hu

Kövess bennünket

Keress bennünket a közösségi médiában is!

1119 Budapest, Mérnök u. 39.
+36 1 883-3655
info@szamalk-szalezi.hu

Flag of the United Kingdom

Ködös panorámatúra Nagymaroson

FőoldalIskolánk életeDiákéletKödös panorámatúra Nagymaroson

Október végére látványos panorámatúrát terveztünk Nagymaros, Juliánus-kilátó, Remete-barlang, Nagymaros útvonalra. Az úton több helyről is remek kilátás nyílik a Dunakanyarra és a Pilisre, illetve a Visegrádi hegységre. A szép, napsütéses őszi idő helyett azonban szakadó esőt és 120 km/h-s szelet ígért az időjárás jelentés, ezért a túrát elhalasztottuk egy héttel. Ha lassan is, de elérkezett a túra napja, s a  Nyugati-pályaudvarról vonattal nagyon kényelmesen 50 perc alatt elértük Nagymarost, és sűrű ködben nekivágtunk a hegynek. A falu barátságos házai között kanyarogva reméltük, hogy felszáll a köd és lesz szerencsénk szép kilátásban gyönyörködni.

Az út gyönyörű, őszi színekben pompázó erdőben vezetett egyre magasabbra, lassanként a kabát is lekívánkozott rólunk. Hamarosan el is értük utunk legmagasabb pontját, a Juliánus-kilátót.

A kilátóból kör-ködpanoráma és erős szél fogadott, így a tájból nem láttunk semmit. Azért vidáman megittuk Laci pálinkáját, és elfogyasztottuk első szendvicsünket is.
Innen az út lefelé vezetett további két remek kilátást ígérő ponthoz, és csodák csodája, a szél elfútta a felhőket, és így már volt esélyünk egy kis nézelődésre is. Beazonosítottuk a Duna szemközti partján Dömöst, és szemünkkel végig követtünk az előző túránk útvonalát Rám-szakadékon át Dobogókőig, még a Vadálló-kövek gerincét is tudni véltük a szemközti hegyek vonulatai mögött.

Egy meredek, csúszós lejtő után elértük a Remete-barlangot, ahol másodszor is megreggeliztünk.

Az út a továbbiakban hol emelkedett, hol lejtett, de mindvégig szép színes erdőben vezetett. A kilátópontokon, amiből még több is volt előttünk mindig ettünk is egyet a látványra.

12 km gyaloglás után értünk vissza Nagymarosra, ahol a környék legjobb cukrászdája, az Édeske Cukrász Műhely várt ránk. Elfogyasztottuk megérdemelt tortánkat, és hamarosan vonatra szálltunk.