A projekt célja: projektközpontú és játékos tanulással fejleszteni a partnerországok grafikus szakképzését, ezáltal innovatívabbá, érdekesebbé (még inkább média központúvá) téve a képzések szakmai tartalmát és tananyagait. Hosszú távú cél pedig a lemorzsolódás csökkentés az adott szakképesítések diákjai vonatkozásában.
“LET’S PLAY VET!”
Program: Erasmus+, Stratégiai Partnerség
Résztvevő országok: Olaszország, Magyarország, Írország, Belgium, Spanyolország
Időtartam: 2017. október 2. – 2020. augusztus 1.
Projekt azonosító: 2017-1-IT01-KA202-006184
Koordinátor: Associazione Cnos Fap Emilia Romagna
A projekt benyújtásakor rendelkezésre álló adatok szerint a partner országok többségében az iskolai lemorzsolódási arány magasabb volt az európai átlagnál, illetve jóval elmarad az EU2020 stratégia által meghatározott 10% célértékhez képest.
Egyes EU-államok esetén, így különösen Spanyolországban és Olaszországban a pályázat benyújtásakor elérhető adatok (21,9% és 15%) szerint ez az érték jóval magasabb volt az elfogadható szinthez képest. A legutóbbi jelentésben a jelzett értékek javulást mutatnak (19% és 13,8%) ugyan, de még mindig távol állnak az EU által meghatározott szinttől.
A lemorzsolódási arány hazánk esetében is kedvezőtlenebb az európai átlaghoz viszonyítva, a részletes adatokat az alábbi táblázat tartalmazza.
|
2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 |
EU átlaga | 14.2 | 13.9 | 13.4 | 12.7 | 11.9 | 11.2 | 11 | 10.7 |
Magyarország | 11.5 | 10.8 | 11.4 | 11.8 | 11.9 | 11.4 | 11.6 | 12.4 |
Az Európa 2020 hazai megvalósítását célzó Nemzeti Reform Programban a Magyarország kormánya is vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyás arányát 10% alá csökkenti. A szakterületre vonatkozó tervezési dokumentumokhoz kapcsolódóan tehát az oktatást-képzést középfokú végzettség/szakképzettség nélkül elhagyó 18–24 évesek arányának 10% alá történő csökkentése hazánkban stratégiai célkitűzéssé vált.
A lemorzsolódás csökkentésének lehetőségét a partnerség a tanítási paradigma újragondolásban látja, olyan innovatív szakképzési módszerrel, amely a fiatal szakképző diákokat a tanulási folyamat középpontjába állítja. Az innovatív módszertant a „playlists” – „lejátszási listák” fogalma inspirálta, ami olyan tanulási tapasztalatcsomagokból álló képzési modul, amelyet a tanulóknak végig kell „játszaniuk” a végső értékeléshez, eredményéhez.
A Let’s play VET projekt célja a projekt alapú és játékos tanulással fejleszteni a partnerországok grafikus szakképzését, ezáltal innovatívabbá, érdekesebbé (még inkább média központúvá) téve a képzéseket. Hosszú távú cél pedig a lemorzsolódás csökkentése az adott képzések vonatkozásában.