Iskolával kapcsolatos ügyeid intézésében fordulj bizalommal segítőkész képzési munkatársainkhoz!

+36 1 883-3655
info@szamalk-szalezi.hu

Kövess bennünket

Keress bennünket a közösségi médiában is!

1119 Budapest, Mérnök u. 39.
+36 1 883-3655
info@szamalk-szalezi.hu




Megjelent a “MÓDSZERTANI MEGÚJULÁS A SZAKKÉPZÉSBEN” című könyv!

FőoldalProjektekFlipIT!Megjelent a “MÓDSZERTANI MEGÚJULÁS A SZAKKÉPZÉSBEN” című könyv!

Megjelent a “MÓDSZERTANI MEGÚJULÁS A SZAKKÉPZÉSBEN” című könyv!

Befejeződött a két éves futamidővel megvalósított ERASMUS+ project (Flip-IT! – Flipped Classroom in the European Vocational Education), melynek célja volt egy innovatív oktatásszervezési módszer kipróbálása és elterjesztése a szakképzésben.

A projekt koordinátora az IT Study Hungary Oktató- és Kutatóközpont Kft., mely szervezet öt ország intézményeivel közösen, 4 magyar partneriskolával együttműködve valósította meg a projektet.

Részletes információ a projekről: http://flip-it.hu/

Iskolánk ebben a programban is kiválóan teljesített és kollégáink részesei voltak a módszer kipróbálását célzó tanártovábbképzésnek, és a könyv megírásában is aktív szerepet vállaltak.

A projekt eredményei és produktumai között talán a legfontosabb az a módszertani kézi könyv, mely rövidesen E-könyvként is megjelenik.. Letölthető a fenti WEB-oldalról.

A könyvben a FLIP IT nemzetközi projekt munkájának eredményét foglalták össze a szerzők, mely nem csupán egy új módszer ismertetése és kipróbálása a szakképzésben, hanem annak bizonyítása, hogy Európa különbözó országaiban a pedagógiai szemléletváltás egyformán nagyon fontos.

A módszertani kiadvány két nagy részből áll, melyek közül az első az aktív tanulás, a “Fordítított osztályterem” módszert bemutatására szolgál, annak történetét, jellemzőit, a tanítás-tanulás és vele szoros kapcsolatban álló tanulói teljesítmény mérés-értékelés változását írja le. Foglalkozik továbbá a tanár és diák szerepének változásásával, a módosult pedagógiai folyamattal és hangsúlyozza a technológia fontosságát is.

A második rész fejezeteiben a szerzők az alkalmazási tapasztalatokról és a pilot kurzusról – melyen több mint 100 szakképzésben oktató tanár vet részt – többféle módon számolnak be. Közzéteszik a legjobb kisérleti eredményekből (12 esettanulmányt olvashatnak), ezt követően néhány szerző, tanár, mentor saját véleményt fogalmaz meg, majd tanárok és diákok kérdőíves felmérésének alapján, a véleményének összezésével folytatják, és konklúzióval zárják a kötetet.

A könyv szerzői minden tanár kollégának ajánlják e kötetet, mely olyan módszertani innovációkat tartalmaz, amelyet érdemes kipróbálni.

Reméljük, hogy hasznosnak találják a könyvet. Ha lehetőségük van, osszák meg, hogy minél többen betekintést nyerhessenek a fordított osztályterem módszertanába !