Iskolával kapcsolatos ügyeid intézésében fordulj bizalommal segítőkész képzési munkatársainkhoz!

+36 1 883-3655
info@szamalk-szalezi.hu

Kövess bennünket

Keress bennünket a közösségi médiában is!

1119 Budapest, Mérnök u. 39.
+36 1 883-3655
info@szamalk-szalezi.hu

Flag of the United Kingdom




„Asszociációs társasjáték”

FőoldalBüszkeségeink„Asszociációs társasjáték”
dixit

„Asszociációs társasjáték”

Dixit  jellegű asszociációs társasjáték készül Faltis Alexandra Szonja oktató vezetésével a grafikus tanulókkal. Kíváncsiak vagytok? Ízelítőül megtekinthető néhány kártyalap 😀

ASSZOCIÁCIÓS JÁTÉK JÁTÉKSZABÁLYA

A játék tartalmaz kártyalapokat, amik kivághatók egy alaplapról, oldalanként 4 db kártya.
Egy db játékmezőt. Ezen kísérhetjük nyomon a játék állását.
2 db kivágható kártyatartó dobozt kiterített formában. (Ezt is ki kell vágni és megragasztani a rajznak megfelelően.) Ezekben kényelmesen elférnek a kártyák.
Szükségünk lesz még különböző színű gombokra. Minden játékos választ magának egy gombot, ezekkel lépkednek a játékosok a játékmezőn.
Minden játékos 4 db kártyát húz az asztal közepén elhelyezett pakliból.
Megállapodás szerint választjuk ki, ki lesz a kezdőjátékos. Eldönthetjük dobókockával is. Aki a legnagyobb számot dobja, az lesz a kezdőjátékos.
A kezdőjátékos a kezében tartott lapok közül kiválaszt egyet és egy szót mond hangosan, amire asszociál a kezében tartott lapról. Ez a szó lehetőleg inkább talányos legyen, mint teljesen egyértelmű.
Majd ábrával lefelé fordítva lerakja a játékmező közepére.
Az óramutató járásának megfelelően halad a kör. Minden játékos lerak egy kártyalapot, amiről szintén asszociálni tud a kimondott fogalomra, kifejezésre.
A kezdőjátékos megkeveri a lapokat, majd megfordítja azokat.
Mindenki elmondja, melyik kártyára szavaz a kimondott szó alapján, az utolsó a játékmester lesz, aki elárulja, melyik kártyát tette le.

Akinek a kártyájára szavaztak, léphet egyet a játékmezőn.
Az a játékos, aki eltalálta a játékmester kártyáját és az ő kártyájára is érkezett szavazat, kettőt léphet.
Aki nem kapott szavazatot, marad a helyén.
Ha a játékmester meg tudta téveszteni a játékostársait és senki nem szavaz a lapjára, szintén léphet egyet.
Ha kitalálták, melyik kártya az, amelyikről arra a bizonyos szóra gondolt, nem volt elég talányos, ezért szintén marad a helyén.
 
A következő körben mindenki húz egy lapot a középen elhelyezett kártyapakliból. Így újra mindenkinél 4 lap lesz. A játék egészen addig folytatódik, míg az összes lapot le nem tették a játékosok vagy valaki végig nem ért a játékmezőn. Ha elfogytak a lapok és még senki sem ért a kör végére, a lerakott lapokat meg kell keverni és azokból kell húzni.

Még izgalmasabb a játék, ha párokban játszunk.
Különösen jó ez akkor, ha sokan vagyunk egy társaságban.
A párok közösen döntik el, melyik lapokat válasszák a kezükben lévőkből. Nehezíti a játékot, hogy két pakli kártyát kell összehangolni, ezekről kell egy szóra asszociálni. Közös megegyezéssel ezt az egyszavas utalást kell kimondaniuk. Lehetőleg minél halkabban vitassák meg, melyik kártyát teszik le és mi lesz a kimondott szó.
A többi játékos –szintén páronként – lerak egy-egy lapot. A párok itt is közösen döntik el, melyik kártyalapok azok, amik arra a bizonyos szóra utalhatnak. Így lehet, hogy a párok közül valakinél több lap marad.
A következő körben kötelező ennek a játékosnak a lapjai közül választaniuk a pároknak.
A játékmezőn így páronként egy közös gombbal lépkednek a játékosok.

Természetesen az a pár nyer, amelyik leghamarabb célba ér.

 A teljes társasjáték letölthető ide kattintva! 

A Játék doboza:

A kártyák: