Iskolával kapcsolatos ügyeid intézésében fordulj bizalommal segítőkész képzési munkatársainkhoz!

+36 1 883-3655
info@szamalk-szalezi.hu

Kövess bennünket

Keress bennünket a közösségi médiában is!

1119 Budapest, Mérnök u. 39.
+36 1 883-3655
info@szamalk-szalezi.hu

Flag of the United Kingdom




Közösen játszva alkotni – Noree (vagy Fun2Draw), a rajzoló robot

FőoldalBüszkeségeinkKözösen játszva alkotni – Noree (vagy Fun2Draw), a rajzoló robot

Közösen játszva alkotni – Noree (vagy Fun2Draw), a rajzoló robot

Iskolánk a Magyar Innovációs Szövetség által kiírt felhívás alapján, pályázatot nyújtott be a 28. Ifjúsági Tudományos és Innovációs tehetségkutató versenyre.

A pályázatunk lényege, hogy szakmaközi együttműködésben tanulóink egy rajzoló robotot hoztak létre.

A pályázat bejutott az országos döntőbe!

A projekt informatikai és pályázati feladatait Rózsás Adrienn, a művészeti részét pedig Faltis Roberta tanárnők felügyelik, mindkettőjüknek nagyon köszönjük az eddigi munkáját!

A robot kialakításában részt vevő diákok:

Pap Nóra, szoftverfejlesztő, I. évfolyam,

Farkas Anna, dekoratőr, I. évfolyam;

A kisfilmet Batta Dávid készítette (I. évfolyam, mozgókép és animációkészítő szak).

A döntőben történő eredményes szerepléshez sok sikert kívánunk nekik!

Projekt rövid bemutatása

Közösen játszva alkotni – Noree (vagy Fun2Draw), a rajzoló robot

Noree vagy Fun2Draw megvalósítása során EV3 (Mindstorms) LEGO robot alapkészlettel dolgoztunk, továbbá blokkos programozási nyelvet használtunk, az eltérő tudásterületek közötti különbségek csökkentése céljából.

A fejlesztési téma központi eleme az ember és a robot közötti interakció, ennek lehetséges formái: 1, Tükörrajzolás 2, Közös alkotás. A Tükörrajzolás során a robot közelében elhelyezkedő művész kezének mozgását a roboton elhelyezett infra szenzor és a megfelelő programkód segítségével követni tudjuk. Ennek köszönhetően a robot és a művész ugyanazt a témát rajzolja meg ugyanabban az időintervallumban.

A Közös alkotás során pedig a véletlenszerűen kiválasztott ábrák lerajzolása után a művész kiegészíti azt, így mindketten egy azon munkán dolgoznak. A produktumok ötvözetéből akár kollázs akár montázs technikával is készülhet egy új alkotás.

Sokszor a művészek maguk sem tudják pontosan, hogy az elképzelt alkotás a munkafolyamat során hogyan alakul. A közösen játszva alkotni folyamatban ezen túl is megjelenik egy további, figyelem felkeltésére alkalmas bizonytalansági tényező, maga a robot.

Iskolánk kiemelt művészeti szakképesítése a Grafikus képzés, ezért a projekt eredményeit az ezen a szakirányon tanuló diáktársaim is hasznosítják majd tanulmányaik során. Az ötletre alapozva akár további eljárások, művészeti folyamatok is kialakulhatnak.

Noree-nak (vagy Fun2Draw-nak) két gyermekbarát jelmezt készítettünk, hiszen célunk az általános iskolás gyermekek kreativitásának fejlesztése is. Szeretnénk, hogy a hagyományos rajzórákat érdekesebbé, színesebbé tegyük a robot használatával.