Iskolával kapcsolatos ügyeid intézésében fordulj bizalommal segítőkész képzési munkatársainkhoz!

+36 1 883-3655
info@szamalk-szalezi.hu

Kövess bennünket

Keress bennünket a közösségi médiában is!

1119 Budapest, Mérnök u. 39.
+36 1 883-3655
info@szamalk-szalezi.hu




Vállalkozási ügyviteli ügyintéző

FőoldalEsti képzésGazdasági, ügyviteli képzésekVállalkozási ügyviteli ügyintéző

Nem nappali munkarendű képzés (korábban: Esti képzés)

Szakma azonosító száma: 5 0411 09 02

(Korábban ezen a néven találtad meg: OKJ 54 346 03 Irodai titkár)

Mit csinál egy Vállalkozási ügyviteli ügyintéző?

A vállalkozási ügyviteli ügyintéző feladatait jellemzően a kkv. szektorban látja el, de a nagyvállalatoknál is megállja a helyétTud mindent, ami egy vállalkozás sikeres működtetéséhez és gazdasági támogatásához szükséges. Éppen ezért önmaga is képes egy vállalkozás irányítására.  

Feladatai közé tartozik például  

  • Szakmai útmutatás alapján közreműködik a vállalkozás pénzügyi feladatainak teljesítésében.  
  • Vezetői iránymutatásnak megfelelően részt vesz a vállalkozás szabályzatainak elkészítésében, figyelemmel kíséri azok változásait.  
  • Ellátja a vállalkozás ügyviteli feladatait.  
  • Nyilvántartásokat vezet a megrendelésekről, szerződésekről, bejövő számlákról.  
  • Ellátja a könyveléshez, ellenőrzéshez kapcsolódó vállalkozáson belüli teendőket.  
  • Elkészíti a vállalkozás bevallásait, azokat szakmai ellenőrzés után elektronikus úton beküldi és részt vesz a hatósági ellenőrzések lebonyolításában. 
  • Ellátja az értékesítéssel kapcsolatos rábízott feladatokat.  
  • Tisztában van az aktuális jogi és a gazdasági alapismeretekkel.  
  • Előkészíti a munkaerő-gazdálkodással kapcsolatos nyilvántartásokat, azokat kezeli és rendszerezi. 
  • Kezeli a munkaszerződéseket és szükség esetén módosításokat hajt végre bennük. 
  • Nyilvántartja a munkatársak személyi dokumentumait és naprakészen vezeti azokat. 
  • Kezeli az egyes projektekhez kapcsolódó elektronikus nyilvántartásokat, iratanyagokat.  
  • Ismeri az irodai programcsomagokat és mindenkinél gyorsabban tud gépelni. 
  • Magas fokú precizitásával és problémamegoldó képességével támogatja a vállalat folyamatait. 
  • Az új és meglévő ügyfelekkel és munkatársaival kapcsolatot tart írásban, szóban és személyesen egyaránt.  
  • Kommunikációs képességeinek és széleskörű protokoll ismeretének köszönhetően hatékonyan szervez tárgyalásokat, rendezvényeket.  
  • Ismeri az üzleti kommunikációt és a tárgyalástechnikákat, és használja is azokat munkája során. 
  • Támogatja a cég mindennapi munkáját a levelezések lebonyolításában, adatok rögzítésében, szükséges dokumentációk elkészítésében.  

A képzés elvégzése után sikerrel lehet továbbtanulni gazdasági szakokon, gazdálkodás-menedzsment szakirányon a felsőoktatásban.  

Kinek ajánljuk a képzést?

Mindazoknak, akiket vonz a gazdaság és a pénzügy világa, akik egy start up-nál vagy egy jól teljesítő, más ismertebb vállalkozásnál szeretnének elhelyezkedni és tapasztalatot szerezni. Akik szeretnek irodai munkakörnyezetben dolgozni, részt venni üzleti tárgyalásokon, a gazdasági tervezésben és emellett jó kommunikációs képességekkel is rendelkeznekAkik saját vállalkozásukban érvényesülnének és megfelelő szakmai hátteret szeretnének hozzá egy gazdasági képzésben.  

Neked, aki e sorokat olvassa és a jövőjét tervezi!  

Milyen munkakörben tudsz elhelyezkedni a képzés befejezését követően?

Vállalkozási ügyviteli ügyintézőként nem csak kis és középvállalkozásoknál helyezkedhetsz el, hanem multinacionális cégeknél is szívesen látnakde akár online, virtuális munkakörnyezetben is dolgozhatsz.  

Emellett létrehozhatsz saját vállalkozást vagy segítheted mások ezirányú terveit is.  

Milyen tudást (ismeretet és gyakorlatot) szerezhetsz a képzés során?

  • Megismered az egy es vállalkozások közötti különbségeket, előnyöket és hátrányokat. 
  • Megtanulod az egyéni vállalkozás jellemzőit, a vállalkozások alapításának lépéseit és az ezzel kapcsolatos jogi ismereteket. 
  • Alapos ismereteket szerzel a munkaviszonyról, a létesítés és megszüntetés szabályairól és a munkaszerződésekről. 
  • Képes leszel statisztikai számításokat végezni és a kapott eredményeket értelmezni. 
  • Fogod tudni használni a vállalkozás ügyei intézésére az ügyfélkaput és egyéb online szolgáltató felületeket. 
  • Belemerülsz az egyszerűbb költségvetések készítésének világába. 
  • Ismered az adózási alapfogalmakat és az adónemeket. 
  • Biztonsággal fogod használni az irodai szoftvereket. 
  • Képes leszel precíz kimutatások, adatbázisok elkészítésére. 
  • Elő tudod készíteni egy vállalkozás üzleti tervét. 
  • Adó- és pénzügyi nyilvántartásokat vezetsz, képes leszel az elektronikus adóbevallások elküldésére.  
  • Ismered és tudod használni a számlázási programokat. 
  • pes leszel vezetni a vállalkozás alapnyilvántartásait.  
  • El tudod látni a vállalkozás rendezvényeinek megszervezését, koordinálását.  
  • Képes leszel hatékony kommunikációra és mind a cégen belül, mind pedig a külső partnerekkel.  

Kik az oktatók?

Szakfelelős: Fenyvesiné Jászai Lídia 

  • Szántó Péterné – Rendezvény- és programszervezés 
  • Jászainé Kosztik Lídia –Gépírás 
  • Kőhegyi Gabriella- Levelezési gyakorlat 
  • Dr. Domján Erika – Marketing ismeretek 
  • Gazdasági tantárgyakat olyan munkatársaink tanítják, akik jelenleg is folyamatosan gazdasági és pénzügyi területen dolgoznak a tanítás mellett.  

Fontos tudnivalók

A nem nappali (korábban: esti) munkarendről

A nemrégiben módosult szakképzési rendelkezések alapján a 2020/2021. tanévben az esti munkarend szerinti képzésekre vonatkozó szabályok megváltoztak, ezért a szükséges tudnivalókat az alábbiakban foglaljuk röviden össze:

 

A munkarend elnevezése: A szakképzési törvény kivezette az esti munkarend szóhasználatot, ehelyett a továbbiakban (a nappali munkarendtől történő megkülönböztetés céljából) nem nappali megjelölést használjuk.

 

A nem nappali jogviszony tartalma: A korábbi iskolai rendszerű oktatás helyett ezentúl felnőttképzési jogviszonyban történik a képzés, de a korábbiakhoz képest lényeges különbség, hogy a felnőttképzési jogviszony feltételei is megváltoztak. A változás legfontosabb eleme, hogy a nem nappali felnőttképzés a hirdetett képzések tekintetében államilag támogathatóvá vált, ami maga után vonja képzési díj csökkenését.

 

Végzettség: A nem nappali munkarend szerinti felnőttképzés keretében megszerzett szakmai végzettség ugyanolyan értékű, mint az iskolai rendszerű bizonyítvány.

 

Létszámkeret:

  • Államilag támogatott: 32 fő
  • Önköltséges: 8 fő

 A képzés időtartama:

  • 4 félév de általános szabály, hogy a felnőttképzési jogviszony keretében folyó szakmai oktatásban a csoport előzetes tudásának függvényében az óraszám csökkenthető.

A képzés bemeneti követelménye:

  • Érettségi

Térítési díj (ami magában foglalja a tankönyvek kiváltása céljából az elektronikus tananyagokat és segédanyagokat, a virtuális tanulási tereket, elektronikus kurzusokat):

  • Első és második szakképesítés esetén a képzés államilag támogatott.

Az állami támogatás mértékének függvényében a képzési díj a képzésben résztvevőre eső része: 30 000 Ft/ félév.

Beiratkozási díj 10 000 Ft, mely része az I. félév képzési díjának és csak abban az esetben jár vissza, ha a képzés nem indul

 

  • Önköltséges képzés esetén:

Amennyiben valaki csak nem támogatott helyre tud beiratkozni vagy az államilag támogatott keretszám kimerül, a képzés díja: 100 000 Ft/félév

Beiratkozási díj 10 000 Ft, mely része az I. félév képzési díjának és csak abban az esetben jár vissza, ha a képzés nem indul

 

 

Mikor lesznek a tanórák?

Hétköznap egy vagy kettő munkanapon és szombaton.

Hétköznap: 17.00 – 20.30 közötti idősávban

Szombat: 8.00 – 17.00 közötti idősávban

 

A beiratkozás feltételei a nem nappali munkarendben

A jelenlegi egészségügyi helyzetben iskolánk a leendő Diákokat sem fogadhatja személyesen, de a beiratkozás folytonosságának biztosítása érdekében 2020. március 26-tól online formában rögzítjük a jelentkezéseket.

Képzéshez kapcsolódó kiemelt ajánlatunk

Amit iskolánk biztosít

  • Tanulmányi ösztöndíj
  • Szociális támogatás
  • Meglévő (hozott) tudás beszámítása: felmentés tanulás/vizsga alól
  • Elektronikus tananyagok és segédanyagok
  • Tartalomszolgáltató rendszer https://etananyag.szamalk-szki.hu
  • Virtuális tanulási tér, elektronikus kurzusok, vizsgákra való felkészüléshez tananyagok, gyakorló feladatok biztosítása
  • Nemzetközi képzéseken való részvétel (CISCO IT Essentials, CCNA)
  • Hazai és nemzetközi kulturális programok látogatása (galériák, múzeumok, fesztiválok, búcsúk, stb.)
  • Szakmai gyakorlat, munkahelyi referencia és igazolás
  • Folyamatos tanulmányi ügyfélszolgálat és házipénztári szolgáltatás
  • Informatikai szakmai angol nyelvoktatás, általános angol, német nyelvoktatás és nyelvvizsga lehetőség, melynek célja munkahelyi elhelyezkedés elősegítése
  • Szakmai vizsgáztatás (korábban: OKJ vizsgáztatás)
  • Internet eléréssel rendelkező gyakorló terem tanórán kívüli használathoz
  • Könyvtári szolgáltatás – folyamatosan bővülő állománnyal
  • Iskola orvosi szolgáltatás
  • Díjkedvezmények:
    • Egyösszegű befizetés (egy év – 10%; két év – 15%)
    • Kismama kedvezmény (30 %)
    • Nálunk végzett visszatérő diákok (20 %)

Szeretnél Te is részt venni képzésünkön?

Kattints a gombra, jelentkezz online!

Diákélet a szakon

Nézd meg, milyen környezetben tanulhatnak diákjaink.

Nagyszerű csapatok kovácsolódnak itt össze a két év alatt

Modern felszerelésű, stílusos iskola. Korszerű felszerelések és fiatalos, lendületes tanárok. Naprakész tudást kapsz, melyet a gyakorlatod alatt majd ki is próbálhatsz. Nagyszerű csapatok kovácsolódnak itt össze a két év alatt, melyet a DÖK-ös tagok igyekeznek bulikkal is elősegíteni. Az csak kis plusz, hogy van csocsó és ping-pong is.

Lukács Diána

Vállalkozási ügyviteli ügyintéző - Irodai titkár

Nem bántam meg, hogy ide jelentkeztem és alig várom, hogy a kezembe foghassam a bizonyítványt

Az egyik ismerősöm tartott előadást a SZÁMALK-Szalézi Szakgimnáziumról még a gimnáziumban. Nekem már akkor megtetszett, utána is néztem, hogy milyen szakokra lehet majd jelentkezni érettségi után. Mindig is az ügyvitel, a pénzügy állt hozzám közel, szerettem volna kis cégeknél, vállalkozóknál elhelyezkedni, mint ügyviteli asszisztens. Így találtam meg az irodai titkár szakot, ami szerintem egy jó választás volt a célom felé. Még az első évem előtt, nyáron utánanéztem, hogy milyen tantárgyaim is lesznek. Meglepő volt számomra, hogy gyorsírást is lehet tanulni, ami nekem már elsőre is nagyon megtetszett, tudtam, hogy én ezt meg szeretném jól tanulni és elsajátítani, ami szerintem mára sikerült is. Sok hasznos tantárgyam van, amiből lehet fejlődni. A SZÁMALK-Szaléziban jó a diákélet, jó környezetben tanulhatunk, felszerelt tantermekkel rendelkezik, illetve kedvesek és megértőek a tanárok. Nem bántam meg, hogy ide jelentkeztem és alig várom, hogy a kezembe foghassam a bizonyítványt, mint az első szakmámat. Szeptembertől ezzel a képesítéssel fogok továbbtanulni, gazdálkodási és menedzsment szakon.

Demeter Dorina

Vállalkozási ügyviteli ügyintéző - Irodai titkár

Kellő tudással és önbizalommal vághattunk a nagybetűs ÉLETBE

SZÁMALK-Szalézi Szakgimnáziumban elvégzett képzés után pár évvel, örömmel tekintek vissza. A képzés során nem csak szakmai, hanem élettapasztalattal is gazdagodtam. Társaimmal megtanultuk a szakmánk minden fortélyát, de a legfontosabb, hogy kellő tudással és önbizalommal vághattunk a nagybetűs ÉLETBE. Köszönjük Számalk!

Mága Richárd

irodai asszisztens

Mindig szuper volt a hangulat

Sok mindent láttam, hallottam, tapasztaltam az iskolában eltöltött két évem alatt. Elsősorban a tanárokat emelném ki, akik nélkül nem ereztem volna ilyen jól magam ebben az iskolában. Mindig szuper volt a hangulat, sosem unatkoztam. Na jó, persze voltak fárasztó napok de ha egy jó suliban tanul az ember akkor ez annyira nem nyom annyit a latban. Nagyon jó volt az osztály, a közösség. Plusz emellett olyan szakmát kaptam amivel viszonylag könnyen el tudtam helyezkedni a végzettségemmel, és ahol érvényesíteni is tudom az itt tanultakat. Valamint még nagyon értékeltem ebben az iskolában, az az ,hogy nem egy romos belső udvaros belvárosi lakás van átalakítva iskolának, hanem egy önálló, tiszta és kulturált épület.

Nagy Dorina

irodai asszisztens